Zaterdag 09 mei

De nacht is niet erg soepel verlopen. Om 3.15 is Thijmen wakker, en dan ook echt wakker. Op een gegeven moment wordt Tessa ook wakker van haar broer en is ook klaarwakker. Als zij weer gaat slapen is het bijna  half 5 uur. Thijmen wilt niet, maar valt op een gegeven moment toch weer in slaap bij ons in bed. Ik kan niet meer slapen, tegen de tijd dat het weer wilt lukken is het tegen 6 uur, maar wordt Tessa weer wakker. Ik ga maar uit bed en laat Frank en Thijmen liggen in de slaapkamer. Tessa slaapt op de slaapbank in de woonkamer.

In Nederland is het al 15 uur, dus niet verwonderlijk dat we van slag zijn. Omdat Tessa nu toch al wakker is gaat ze in bad. Ik bel ondertussen even met opa en oma Dixie, gisteravond hadden we al een SMS naar hun en Frank zijn ouders gestuurd dat we zijn aangekomen.

Wanneer Tessa in bad zit werk ik het reisverslag bij van gisteren. We kunnen hier in het hotel op internet, dat is gemakkelijk. Pas tegen achten worden Frank en Thijmen wakker en gaan ook hun aankleden. Hierna vertrekken we met opa naar de straat om te kijken waar we zullen ontbijten. Dit wordt een restaurant iets verderop in Robson Street. Wij eten eggs benedict met hollandaise saus, onze favoriet in Canada. Dit zijn gepocheerde eieren. En, zoals gebruikelijk in Noord Amerika, liggen er gebakken aardappelen bij.

Thijmen aan het ontbijt

Tessa geniet van een gekookt eitje met toast, Thijmen van toast met jam en pa heeft scrambled eggs (roerei) met pancakes. De koffie wordt regelmatig bijgevuld.

Voor dit hotel stopt de bus waar we vandaag en morgen gebruik van willen maken, dus dat komt goed uit. Na het ontbijt lopen we dan ook even terug naar ons eigen hotel om de laatste dingetjes te pakken om daarna weer terug naar de busstop te lopen. We moeten maar even wachten op de trolley. We stappen in en krijgen te horen dat we strakjes moeten betalen, de chauffeuse loopt achter op schema en iets verderop staat er iemand die mee helpt af te rekenen. Dit blijkt nog niet zonder problemen te zijn. Pa zijn credit card blijkt niet te werken.... Oh jee, hopelijk is dit maar eenmalig!

Iedereen aan het ontbijt!

We rijden Vancouver uit en Stanley Park in. Wat is het hier toch mooi. Langs de Lost Lagoon rijden we rond de rozentuin. De rozen zullen pas eind mei gaan bloeien, maar er staan wel heel veel tulpen in bloei en dat is ook een mooi gezicht! Hierna rijden we verder Stanley Park in. Bij de totempalen gaan we uit de bus. Eerst wordt er van het uitzicht genoten op de skyline van Vancouver. Het weer is mooi, dus dat maakt het uitzicht nog mooier.

Wanneer we van de waterkant de weg oversteken komen we bij de totempalen aan. Hier is het erg druk, er zijn net een paar bussen gelost. Vast van de cruise schepen die aan Canada Place liggen.

De mensen moeten echter binnen vijf minuten weer terug de bus in en is het heerlijk rustig.

De skyline van Vancouver, vanaf Stanley Park

Bij de souverniershop lopen we een rondje en kopen we koffie. Met deze koffie lopen we weer verder. We steken weer de weg over, naar de andere kant, om daar van het uitzicht naar North Vancouver en Lions Gate Bridge te genieten. Op het gemakje lopen we weer langs de totempalen naar de bushalte terug. We hoeven niet lang te wachten tot we weer in een volgende bus kunnen stappen. We vervolgen onze weg door Stanley Park en genieten van de mooie omgeving.

Na een kwartier rijden we weer de stad binnen, waar we er bij False Creek weer uitgaan. Hier pakken we een bootje naar de overkant, Granville Island. Hier zijn er verschillende hallen, waar van alles wordt verkocht.

Het bootje naar Granville Island

We lopen eerst de Public Market binnen, dit is de hal met eten. In het voorste deel vindt je verschillende tentjes waar eten wordt verkocht. Het is lunchtijd, dus ook wij kopen een paar broodjes. Hiermee lopen we terug naar buiten en eten ze buiten bij het water op. We genieten van het uitzicht op de jachten die voorbij varen, de ene nog decadenter dan de andere....... Op de achtergrond is iemand aan het zingen, het zonnetje op de bol, wat wilt een mens nog meer?

Als het eten op is lopen we terug de hal in en bekijken we de vele groenten, vlees en viskramen.

We nemen ook een kijkje in een paar van de andere hallen op het eiland, wat eigenlijk een schiereiland is trouwens. Als laatste lopen we de kidsmarket in, hier nemen we een kijkje in een van de speelgoedwinkels. Morgen is het moederdag en daarom mogen kinderen er gratis een fotolijstje schilderen. Hier heeft Tessa wel oren naar en zij schuift dus aan bij de andere kinderen aan de verftafel. Ondertussen gaan de drie heren buiten in het zonnetje zitten.

Wanneer Tessa klaar is lopen we Granville Island af naar de bushalte. De bus voert ons door Yaletown naar Chinatown en Gastown naar Canada Place waar we overstappen op de trolley die ons tot aan het hotel brengt. Er zijn namelijk twee routes, de blauwe en de rode route.

Bij het hotel aangekomen is het al bijna vier uur. Thijmen mag gelijk op bed. Hij heeft tussendoor ook wel al wat geslapen, maar niet heel veel. Tessa en Frank gaan naar het zwembad, Pa gaat Robson Street verkennen en ik schrijf nog even wat op de waarbenjij.nu site, check de mail, waarna ik ook op bed duik. Slapen doe ik niet echt, maar even rusten is dan toch ook maar meegenomen.

Om zes uur loop ik met Tessa en pa terug naar Robson Street naar een chinees restaurantje waar we take-out food bestellen. We nemen dit mee terug naar de kamer en eten het hier op. Thijmen heeft ondertussen een potje op. Tijdens het eten zit Tessa al bijna te slapen en wilt dan ook graag naar bed toe. Dat mag, het was een lange dag. Tessa wordt in ons bed gelegd, in de slaapkamer. Niet veel later gaat ook Thijmen naar bed toe.

Pa gaat nog een stuk wandelen langs de waterkant, wij blijven in het hotel. Ook wij gaan op tijd slapen, wie weet wat brengt deze nacht ons weer! Omdat we Tessa niet willen storen, slapen Frank en ik vannacht maar op de slaapbank. Het ligt eigenlijk nog best wel lekker. Welterusten, morgen weer een dag!