Donderdag 28 mei

Omdat we niet naar Tofino gaan kunnen we in alle rust afzakken tot aan Victoria. Dat gaan we dus ook doen, maar we gaan eerst een stukje naar boven. We willen namelijk graag Cathedral Grove zien.

We hebben dus helemaal geen haast, heerlijk. De camping ligt bij een meer en de rest loopt daar op zijn gemakje naartoe terwijl ik nog even de camper opruim en alles weer netjes een plaatsje geef. De autostoelen weer op zijn plaats, deze verdwijnen ‘s avonds altijd naar voren, dan staan ze niet in de weg.

Ondertussen schrijf ik de kaartjes, laat ja, maar goed al eerder dan twee jaar terug ;-).

Het meer blijkt verder weg te zijn dan gedacht en dus duik ik nog even in een boek voordat de rest weer terug komt.

Als iedereen weer terug is en weer geïnstalleerd rijden we op het gemakje de camping af richting Parksville. Hier slaan we even af, we hebben weer eens cafeïnegebrek. We rijden langs de rand van Parksville een kustplaatsje met zo te zien veel motels en campgrounds. We zien de Tim Hortons en lopen naar binnen voor koffie en een muffin.  We rijden gelijk weer verder, de koffie is meestal om in de camper onderweg op te drinken.

Thijmen slaapt weer lekker. Tessa is trouwens ook al in slaap gevallen, ze is vast erg moe. Ze krijgt dan ook veel indrukken te verwerken. Op zich ligt ze wel op tijd in bed en slaapt ook lekker het klokje rond. Maar deze vakantie begint toch een beetje zijn tol te eisen, we willen vandaag dan ook op tijd een camping opzoeken. Het belooft vandaag weer een warme dag te worden.

Bij Cathedral Grove aangekomen liggen beide snoetjes nog in dromenland. Ik blijf dan ook in de camper zitten. Aan beide kanten van de weg ligt een trail in het bos. Er staan hier bomen van 700 jaar oud. Er liggen ook veel bomen. Door de voedselrijke grond blijven de wortels dicht aan de oppervlakte, dus een storm waait veel om.

Wanneer Frank en pa aan de ene kant tussen de reuzen door lopen wordt Tessa wakker. Niet veel later wordt ook Thijmen wakker. Ze krijgen wat drinken en fruit en gaan lekker spelen in de camper. Frank komt mij aflossen zodat ik samen met pa de andere trail loop. Tessa en Thijmen blijven lekker in de camper spelen, Tessa heeft geen zin om te gaan wandelen. Ze zal wel denken, ik heb deze vakantie al genoeg bomen gezien!!

Ons kunnen deze bomen nog wel boeien, het is een erg leuke, maar korte, wandeling door het oerbos. Tussen de wortels van de omgevallen bomen voel ik me wel heel klein….

Na de wandeling gaan we terug naar de camper en gaan we de weg terug van waar we zijn gekomen. Dit is nog niet zo gemakkelijk. De parkeerstrook is erg klein en het stuk weg hier ligt net in een bocht, waardoor er absoluut geen overzicht is. We steken eerst maar achteruit, dan naar de kleine parking aan de overkant om dan pas weer terug op de weg te komen. Gelukkig wel zonder brokken te maken.

We hebben onderweg het dorpje Coombs gepasseerd en willen dit wel eens gaan bekijken. In de berm komen we weer een hertje tegen.

Bij Coombs is het ondertussen erg druk geworden, de berm staat helemaal vol met geparkeerde auto’s. Wij parkeren op een klein terreintje en stappen dan uit om de boel eens te bekijken. Het is buiten trouwens al weer goed warm aan het worden.

Coombs lijkt een beetje op een oud hippiestadje. We komen eerst op een plein met doorrond allemaal kleine houten winkeltjes. Ze zijn trouwens ook wel een nieuw stukje aan het bijbouwen, wel in dezelfde stijl. Er staan metershoge beelden, deze vallen wel op. We denken dat het gegoten beelden zijn, maar als we erbij staan blijkt dat ze toch van steen zijn. Erg mooi, ze passen alleen niet in de koffer.

We struinen wat door de winkeltjes, allemaal erg grappig. Ook hier zit weer een winkel waar ze allerlei soorten fudge (caramel) verkopen. Je kunt het zo gek niet bedenken of de smaak ligt er wel. Ik krijg weer een stukje aangeboden en mijn kiezen vallen er bijna spontaan uit, zo zoet!

Achter dit plein ligt nog een straatje met van zulke winkeltjes, hier wel vooral toeristen winkels. We scoren nog een leuk T-shirtje voor Thijmen. Eentje met een oud Volkswagen busje op met in het klein Vancouver Island.

We struinen wat verder door de winkels en de groentemarkt die hier ook is. Dan gaan we de supermarkt in, met verse bakker. Hier hebben ze heel veel spullen van bepaalde landen. Bijvoorbeeld een hele sectie met Italiaanse producten. We kopen nog wat brood en gaan dan door naar het restaurant. Het heet hier trouwens ‘Goats on the roof’, wat zoveel betekent als, juist ja, geiten op het dak. Als we onze lunch buiten op het terras opeten loopt er inderdaad op het dak een geit, en dat is te ruiken ook.

Niet veel later loopt hij een stukje verderop op het dak, hoe we dat weten? Er loopt een plasstraal van het dak af…….

Coombs is erg vreemd, maar wel heel leuk om even door te lopen. Twee jaar geleden zijn we van Parksville via de doorgaande weg naar Cathedral Grove gereden. Omdat we nu door Parksville zijn gereden kwamen we erlangs, het in Coombs bij de stoplichten rechtsaf.

Na de stop en de lunch rijden we weer terug richting Nanaimo. Buiten is de temperatuur weer flink opgelopen. We willen dan ook op tijd stoppen op een camping met een zwembad. Bij Chemainus weten we dat er zo een camping is, we zijn er toen noodgedwongen gestrand. We stoppen dus bij deze camping. Hij is wel duur, maar het zwembad is open. We krijgen betere plaatsen dan twee jaar terug, lekker onder de bomen.  Met tegenover ons plekje een groot grasveld en het zwembad.

Pa is het er niet zo mee eens dat we nu al stoppen en gaat Chemainus bekijken. Frank en Tessa duiken het zwembad in en ik ga samen met Thijmen op het grote grasveld tussen het zwembad en de camper in zitten. Kan hij eens lekker kruipen en lopen, de ruimte in de camper is hier toch beperkt voor.

We kijken even naar papa en grote zus in het zwembad, helaas alleen een diep bad en dus niets voor Thijmen. Daarna nestelen we ons op het grasveld in de schaduw met wat speelgoed. Zo komen we op ons gemakje de middag door. Heerlijk genieten.

We koken en eten lekker buiten. Thijmen fabriceert een luier vol en nog wel meer…. Mmm, dat is niet zo handig. We zijn hierdoor wel gedwongen om nog een was te draaien.

Wij lopen ondertussen nog even de camping over. Met een stop langs de speeltuin (2 schommels). Het is nog lekker weer buiten.

Ik wil nog wat wisselgeld hebben voor de droger, maar het winkeltje is alleen in het weekeinde nog maar open. Ik loop daarom naar wat mensen die voor hun camper zitten om te vragen of zij kunnen wisselen. Er komen allerlei portemonnees en potjes boven, maar mijn loonie is gewisseld in vier kwartjes. We blijken al lang te zijn gespot, het is duidelijk dat ze hier zo ongeveer wonen, en ik wordt dan ook het hemd van het lijf gevraagd. Waar komen jullie vandaan, wat komen jullie doen, zijn jullie met twee campers en waarom dan, en ga maar even door. Wanneer ze tevreden zijn met de antwoorden lopen we weer verder over de camping tussen de bussen en de gigantische trailers.

Terug bij de camper mogen Tessa en Thijmen na een lekkere douche het bed in en loop ik ondertussen naar de wasruimte om de droger te vullen. De rest gaat op de waslijn die we achter de camper tussen de bomen spannen. (Later lezen we in het camperreglement dat er geen waslijnen mogen worden gespannen….. Hihi) De wasruimte sluit om 9 uur, dus ik ga maar even kijken of de droger al klaar is. Niet dus, dus blijf ik maar even voordat de deur op slot gaat. Er komt een vrouw met een hondje kijken, blijkt dat zij dus op mij zit te wachten. Ik kijk even of de was al droog is, want voel me een beetje opgelaten. Hij is droog, dus ga ik met de schone was terug naar de camper, terwijl de vrouw achter me de deur op slot draait.

We blijven nog even buiten zitten en gaan op tijd weer naar bed. Het was weer een leuke dag vandaag!