Zondag 24 mei

Wat lekker rustig is het hier.... Jammer alleen dat Thijmen ons op tijd wakker maakt! Wat later horen we ook Tessa uit haar tentje kruipen en liggen we met zijn vieren nog even lekker in bed.

Daarna is het ontbijten en spring ik nog even onder de douche. Buiten belooft het alweer een mooie dag te worden vandaag.

Tessa heeft een splinter in haar hand, maar we mogen hem niet verwijderen. Dan blijkt dat Thijmen ook splinters heeft, wel 15 in zijn benen. Vast van gisteren op de picknicktafel te zitten, of het terras van het restaurant. Bij hem mogen we ze wel verwijderen, al vindt hij het niet leuk dat zijn benen worden vastgehouden.

Tessa heeft in het buurjongetje een leuk speelkameraadje gevonden. Hij heeft Niek en komt uit Nederland. In de speeltuin vermaken de twee zich opperbest en vliegen er wilde verhalen rond de oren. Jammer genoeg gaan hun vandaag weer verder, waardoor ze vanmiddag niet meer samen kunnen spelen.

Doordat Tessa zo lekker aan het spelen is verlaten we wel wat later dan gepland de camping om koers te zetten naar Wells Gray Provincial Park.

Bij de eerste waterval, de Spahat Fall maken we een stop hoe het water zich hier naar beneden stort. Thijmen slaapt alweer, dus blijf ik in de camper achter en werk het reisverslag ondertussen wat bij. Wanneer Tessa en Frank terugkomen ga ik richting de waterval op pad. Pa staat hier nog naar het natuurwonder te kijken. Duidelijk zijn de verschillende lagen lava te zien die hier de omgeving hebben gevormd. Waar de waterval naar beneden stort, stopt de wand eigenlijk gewoon.

We rijden door naar de Helmcken Fall Lodge en stoppen hier voor koffie met een bleuberry muffin. We zitten boven op het balkon en zijn niet de enige gasten. Er vliegen een paar kolibrie's rond de bloembakken. Een erg mooi zicht!

Na de koffiestop rijden we door tot aan de Dawson Fall. Een waterval van 91 meter breed. We moeten vanaf de parking een stuk teruglopen naar de watervallen. Het padje voert mooi langs het water en door het bos. Het is buiten ondertussen al weer goed warm geworden.

De aanblik op de waterval is mooi, Tessa geniet er ook van. Thijmen zit zich alleen maar af te vragen hoe die zonnekap nu van de rugdrager afkan..

We moeten het pad weer teruglopen. Een heerlijke wandeling in de schaduw van de bomen. De busparking ligt trouwens wel direct naast de waterval....

Even verder moeten we met de camper door een scherpe bocht en dan over een smalle brug. Hier rijden we over de ‘Mushbowl” en versnelling in de rivier. Niet veel verder slaan we af naar de parking voor de Helmcken Falls. Hier zagen we twee jaar geleden trouwens een moederbeer met twee jongen. Helaas hebben we vandaag geen beer gezien, enkel  herten en eekhoorntjes.

We parkeren de camper in de schaduw en eten eerst boterhammen. Daarna gaan we een kijkje nemen bij de Helmcken Fall. Ook hier is het weer puur genieten van het uitzicht. We lopen tot aan de waterval en er een eind vandaan om hem van alle kanten te bewonderen. We staan er trouwens wel een behoorlijk eind vandaag en erg hoog..... Terwijl de rand hier recht naar beneden gaat. Het is maar goed dat her overal afrastering staat.

We besluiten nog een stukje verder te rijden naar Ray’s Farm. Een oude boerderij die aan het park is geschonken toen de oude familie Ray is gestorven. De weg hiernaar toe is niet meer geasfalteerd, officieel mogen we hier niet rijden volgens de verhuurder. Maar ja... De weg is behoorlijk aangereden en dus goed hard. Ray’s Farm is nog ongeveer 15 kilometer rijden.

Hobbel de bobbel, dat dan weer wel. Tessa & Thijmen zijn erdoor in slaap gevallen. Bij de boerderij aangekomen blijf ik daarom bij ze achter in de camper. Het is mij toch te warm buiten. En om bij de boerderij te komen moet je over een open vlakte. Hier liggen ook mineraal bronnen. Het is wel de moeite waard om naar toe te rijden.

Frank en pa komen dan ook verhit terug, het was inderdaad erg warm. Even vlug wat drinken en dan maar weer terug richting de camping. Helemaal dezelfde weg terug.

Terug in Clearwater blijkt dat de benzinepomp vandaag niet open is (??). We rijden een rondje door het plaatsje zelf en komen uiteindelijk weer bij de camping uit. Het is ondertussen 4 uur.

Ik gooi er nog vlug een was in (de vierde dus..) en Tessa en Frank gaan waterfietsen op het meer. Allebei een zwemvest aan, dat zijn de regels!

We hangen de was op en doen de rest in de droger. Tessa gaat met pa ondertussen een stukje wandelen. Wanneer ze terug zijn vertrekken wij naar het Painted Turtle Restaurant om te gaan eten. Pa gaat niet mee, heeft wat last van de warmte en heeft hierdoor geen zin om uit te gaan eten. We beloven dat we hem voor het toetje en de koffie zullen roepen.

We eten allemaal een heerlijk maaltje en wanneer we klaar zijn gaat Tessa opa halen. Deze schuift aan voor een toetje. Wij zitten al zo vol dat we geen toetje willen, pa neemt een New York Cheesecake, maar dit blijkt al een maal op zich. Wij gaan aan de Dutch Lake special coffee, met Bailey’s en Amaretto. Hmmm lekker, maar wel zwaar. Het is goed dat we lopend terug moeten.

Hierna Tessa en Thijmen op bed en wij halen de was grotendeels af. Wanneer we hier mee klaar zijn gaat het kampvuur lekker aan. Helaas koelt het buiten snel af, waardoor we toch genoodzaakt zijn om naar binnen te gaan na een klein uurtje. We hebben wel van het gekwaak van de kikkers genoten.

Binnen werk ik het reisverslag bij en gaat Frank puzzelen (sudoko). Daarna is het weer slapen na een indrukwekkende, maar mede door het warme weer, vermoeiende dag.