Zondag 6 mei

Frank en Esmiranda hebben niet zo denderend geslapen. De kamer is nogal gehorig, alles van buiten hoor je, ondanks dat we twaalf hoog zitten.

Om iets voor vijf zien we een hoofdje boven het kinderbed uitsteken. Er is nog iemand wakker, in Nederland is het dan ook al 13.00 uur!

We luieren wat in ons mega bed met de tv aan. Er zijn nog wat cadeautjes uit te pakken van de vliegreis, Tessa was er niet meer aan toe gekomen. Na zessen gaan we maar douchen en aankleden om rond 7 uur te gaan ontbijten.

We besluiten om maar weer beneden te gaan eten, lekker gemakkelijk. Frank en Es hebben Eggs benedict, gepocheerde eieren met bearnaise saus, french toast, gebakken aardappelen en fruit. Tessa laat zich de toast met een gekookt eitje goed smaken. En de druiven van mama haar bord zijn ook wel heel erg lekker.

Na achten zijn we klaar, met wel een liter koffie achter de kiezen, ze blijven maar bijschenken. We gaan naar boven, want we willen naar de Calgary Zoo.

Onze hotelkamer

Voor de deur nemen we de tram die voor de dierentuin weer stopt. Een heel mooi systeem, het gedeelte in het centrum is zelfs gratis.

Het is 9 uur als we bij de dierentuin aankomen. Toevallig hadden we voor vertrek nog folders in het hotel gevonden, in èèn ervan zat een coupon voor de Zoo, 2 halen= 1 betalen. Dus voor 16 CAD zijn we binnen!

De dierentuin is groots opgezet, met veel nieuwe verblijven. Het grootste gedeelte van de dierentuin bevindt zich op een eiland in de Bow River.

Voor de olifanten zijn ze een groot nieuw verblijf aan het maken, waardoor we ze niet goed kunnen zien. Jammer voor Tessa, maar er is verder nog genoeg te zien. Zelfs Europeese herten, hahaha. Het is heerlijk in de dierentuin, wat later op de ochtend breekt ook het zonnetje lekker door.

Rond 13.30 verlaten we de Zoo, het grote dinosauruspark hebben we maar overgeslagen. We zijn moe van het lopen en Tessa heeft haar portie voor vandaag wel gehad.

We stappen bij warenhuis The Bay uit om door het Eaton Centre (Mall) terug naar het hotel te lopen. Ondanks dat het zondag is is er redelijk veel open en het is gezellig druk binne. Tessa ligt ondertussen in de kinderwagen te slapen.

We parkeren haar in de hotelkamer en rond 16.00 uur maken we haar wakker. Dat valt nog niet mee, ze is nog in de war met de tijd.

Frank en Tessa willen gaan zwemmen in het hotel. Helaas is het water veel te koud, en dat van de whirlpool veel te warm. Dus mag Tessa met badpak en al maar in het bad op de kamer.

Na het zwembadderen besluiten we om beneden in het restaurant weer te gaan eten. Ook vanavond laten we het ons weer smaken. We liggen met zijn drieën weer op tijd in bed, moe van het wandelen en nog van het tijdsverschil.

Het weer:

's ochtends rond de 10 graden, zon en onbewolkt. Met jas en is het lekker. Deze mag aan het eind van de ochtend uit, want dan is rond de 19 graden