Vandaag willen we op tijd vertrekken en dus zetten we de wekker. Tessa en Thijmen laten we nog even liggen. Thijmen is echter ook wakker en ontbijt met ons mee. Tijdens het ontbijt horen we ook Tessa in haar tentje rommelen.

Tessa ontbijt mee en we verlaten daarna de camping, het is kwart over acht. Tessa heeft deze morgen een pyjamadag en kruipt met pyjama en dekentje op haar stoel. Heerlijk toch, ze wordt een beetje extra in de watten gelegd we zijn gisteren allemaal zo geschrokken.

Wij hebben gisteren nog getankt, maar vandaag moet pa nog tanken. Buiten Jasper duurt het nog bijna 100 km tot de volgende benzinepomp. Tijdens het tanken komen we er trouwens achter dat deze pomp 9 cent duurder is dan de pomp waar wij gisteren hebben getankt. Dat was aan de andere kant van Jasper, deze is als je Jasper komt binnenrijden! Nog even koffie halen binnen en we kunnen op pad.

Onderweg staat er weer een mevrouw met een stopbord te zwaaien, er wordt aan de weg gewerkt. We staan 20 minuten te wachten tot we weer verder mogen. Er hangen een aantal mannen in tuig aan de rotsen en gooien regelmatig stenen naar beneden. Deze worden opgeruimd van het wegdek en dan mogen we weer verder rijden.

Niet veel verder zie ik beneden in  het weiland een eland staan! De eerste deze vakantie! Helaas mogen we hier niet stoppen en kan hij dus niet op de foto.

We passeren inmiddels weer de tijdzone, waardoor we Mountain Time uitrijden en Pacific Time weer in. Dat betekent dat we nu weer 9 uur tijdsverschil hebben met Nederland ipv 8 uur.

We rijden langs Moose Lake en genieten van de uitzichten op de bergen, wetende dat dit de laatste dag is dat we ze zien. Bij Mount Robson stoppen we. Dit is de hoogste berg van de Canadese Rocky Mountains en de meeste dagen van het jaar in de wolken gehuld. We hebben geluk, er hangt weliswaar een wolk boven maar de top is toch goed te zien.

We kleden Tessa even aan en gaan dan het Visitor Centre in. Ook hier is een kleine tentoonstelling van het verleden van de berg. Weer leuk om te zien. We lopen buiten even een rondje en gaan de camper weer in om de net gekochte koffie met koek op te eten. Tessa vindt ze zo lekker dat ze ze allemaal wel wilt opeten.... Die is er gelukkig helemaal door.

Onderweg moeten we even stoppen voor Tessa en Frank en ik wisselen van plaats. Ik wil ook wel eens een stukje rijden. Heb ik twee jaar geleden ook gedaan, moet nu toch ook weer eens gebeuren.

We volgen trouwens de hele weg naar het zuiden de David Thompson River. Een mooie route tussen de bergen.

Niet veel later zien we een beer. Helaas zien we hem net te laat en rijden we 100 km per uur, waardoor stoppen niet mogelijk is. Ongeveer 5 minuten later zien we aan de ander kant van de rivier, over het spoor, nog een beer lopen. Een groot exemplaar. Helaas te ver weg om op de foto te zetten en wederom niet echt veilig om te stoppen. Pa ziet hem niet, waardoor onze berenteller weer gelijk loopt. Al heeft hij wel de primeur door er bijna tegen een op te lopen..

Twee beren in 10 minuten, kan het nog beter? Schijnbaar wel want weer een minuut of 5 later zien we nog een beer in de berm. Hier kunnen we wel stoppen en dat doen we dan ook. Hup, Tessa uit haar stoel bij Frank op schoot en zo bewonderen we deze beer naast de camper. Wanneer hij richting de camper wilt lopen gaat het raampje toch maar dicht....

We laten nog wat vrachtwagens voorbij denderen en vervolgen dan ook onze weg weer. Ook al staat de teller op 7, een beer in het wild blijft toch bijzonder.

We maken een korte stop bij een uitzichtpunt over het dal. Om hier iets te eten vinden we niets, ligt erg dicht aan de weg, dus rijden we nog een stukje verder. We vinden een plekje naast de rivier met picknickbankjes en een speeltuintje. Tessa mag d’r even uitleven en wij bakken ondertussen een worstje. Na de lunch gaan we verder richting Clearwater, nu nog ongeveer 40 kilometer.

Clearwater ligt aan het begin van Wells Gray Provincial Park. Een prachtig natuurgebied met een aantal mooie watervallen. Bij het visitor’s Centre maken we een korte stop. We willen een camping met een wasmachine (dringend nodig) en internet. Die zijn er, een grote KOA camping en nog 2 anderen. De ene ligt 18 kilometer richting het park, het park is trouwens weer een doodlopende weg, de andere is Dutch Lake Resort, hier hebben we twee jaar geleden ook gestaan. Het meisje achter de balie zegt dat we moeten opschieten. Het is mooi weer en weekend, dus wordt er drukte verwacht.

We besluiten eerst bij Dutch Lake te gaan kijken of dit ons bevalt en hoe druk het is. Alhoewel we het twee jaar terug een mooie camping vonden weten we niet of dit ook zo is als deze vol staat. Bevalt deze niet kunnen we nog altijd naar die andere richting het park rijden, met eerst even door de VVV te laten boeken.

Het is er niet druk en ook pa bevalt het plekje wel dus blijven we hier staan. We checken in, mogen zelf een plekje uitkiezen en betalen. Daarna gaan we naar de supermarkt om een paar boodschappen. Terug op de camping gaat de was in het wasmachine en draaien er uiteindelijk drie wassen doorheen. Het was dringend nodig.....

Lekker buiten hangen, in het zonnetje. Wat er in de droger mag gaat erin, want nu kan alles al niet meer op de lijntjes. We drinken ‘s avonds nog even een koffie op het terras van het Painted Turtle Restaurant, wat direct aan het water ligt. Heerlijk genieten van de avond.

Hierna mogen Tessa en Thijmen onder de douche, want van beiden kun je soep koken zo vies zijn ze....

Ik kijk nog even de mail na en zet het verdere verslag op internet. Daarna kijken we nog een dvd-tje en gaan ook slapen. Buiten is het ondertussen al lekker afgekoeld.