Vrijdag 25 mei

Vandaag staan we op tijd op. We moeten immers om 11 uur bij het verhuurbedrijf terug staan, wat ongeveer aan de andere kant van Calgary ligt.

We hebben gisteren bijna alles al ingepakt, dus dat hoeven we niet meer te doen. In eerste instantie wilden we de koffers bij het ophalen van de camper bij het verhuurbedrijf laten staan. We wisten niet dat we onder de camper zoveel plaats hadden om ze in op te bergen. De man van het bedrijf snapte al niet waarom we dit wilde.....

Maar goed, we hebben ze dus gewoon meegenomen en dat is achteraf maar goed ook, want anders kun je pas fatsoenlijk pakken als je er bent.

Na de laatste spulletjes hebben in gepakt gaan we op weg naar Cruise Canada. Het is erg druk, we moeten ook over een weg met allemaal stoplichten, dus dat helpt ook niet mee. Net voor het verhuurbedrijf tanken we de boel nog even vol.

Bij Cruise Canada aangekomen blijkt het erg druk te zijn. Er staan ook heel veel campers. Zoveel stonden er drie weken terug niet. Er zijn een paar mensen die de camper komen inleveren, maar al heel veel mensen die hem komen ophalen. En dat terwijl het nog maar 11 uur is.

Bij het inleveren wordt er een rondje gemaakt door de camper. We hebben wat dingetjes laten liggen, het afwasteiltje en de koekenpan. Dat geeft niet, is voor de volgende vakantieganger. We vertellen het verhaal over de remmen. Hier schrikt de man toch wel van en verteld het tegen de bedrijfsleidster. Deze wordt boos, de mensen voor ons blijken ook iets met de camper te hebben gehad, en ze steekt het toch op het onderhoud en belt (erg pissig) gelijk naar haar baas in Vancouver. Helaas neemt deze niet op.... Hadden we wel willen meegenieten. Ze spreekt wel iets in op de voicemail.

Het blijkt dat wij de gastank hebben vergeten te vullen. Oeps, maar geen nood door de problemen met de remmen hoeven we dit niet te betalen.

We vragen of we de koffers hier mogen laten staan. Hier kijken ze een beetje raar van op, maar wij hebben geen zin om een hele dag op de luchthaven door te brengen. Het mag, maar op eigen verantwoordelijkheid.

Starbucks, Calgary, Canada

We hebben op de kaart een mall in de buurt gezien en vragen of dit te lopen is. Volgens de mevrouw achter de balie niet en dus laten we een taxi bellen.

We schamen ons dood, het is misschien 8 minuutjes lopen, de taxi kost 5 dollar, en dat inclusief 3 dollar starttarief..... We duiken eerst de Starbucks maar weer eens in, lekker op het gemakje. We moeten immers de dag een beetje zien vol te maken en zo groot is deze mall nu ook weer niet.

Hierna doen we een rondje door mall. We blijven in The Bay (een groot warenhuis) wat hangen. Bij de televisie afdeling is Tessa wat naar de tv aan het kijken, er is net een tekenfilm op. Er is toch geen verkoper te zien.... We komen in de 1 dollar shop nog een puzzelboek voor Frank en een kleurboek voor Tessa. Hierna gaan we naar de foodcourt om wat te eten.

Hier is het wel erg druk, maar nadat iedereen wat heeft gekozen zoeken we een plaatsje en gaan eten.

Na het eten lopen we de andere kant op en doen daar het andere rondje mall. Ondertussen is Tessa in slaap gevallen. We besluiten weer naar de Starbucks te gaan en met de koffie in een paar zetels neer te ploffen. Ik duik in mijn boek en Frank gaat puzzelen. Zo kan Tessa lekker slapen en wij houden het ook rustig.

Als Tessa wakker is gaan we terug naar Cruise Canada te gaan. Lopend dit keer, want het was te belachelijk om met een taxi te gaan.

Het zonnetje schijnt heerlijk en we genieten van het mooie weer en het nog even buiten zijn, ook al lopen we langs een drukke weg.

Bij het verhuurbedrijf, waar nu niemand meer is te zien, pakken we de koffers en laten we een taxi bellen. Een busje, anders kan alle bagage niet mee. We gaan lekker buiten zitten wachten in het zonnetje.

We zitten niet ver van de luchthaven dus zijn we er zo. Er stond op de tickets dat de incheckbalie 5 uur voor de vlucht open zou gaan. Dat blijkt dus niet zo te zijn en dus moeten we nog meer dan een uur wachten. Er zitten nog een handjevol mensen te wachten. Ommenduur komt er wat beweging, een medewerkster zegt dat we al in de rij mogen gaan staan. We staan dan ook vooraan. De rij vult zich behoorlijk snel, maar het duurt nog een half uur voor de incheckbalie opengaat.

Als we dan eindelijk mogen gaan inchecken maken we een opmerking over de 5 uur van te voren, wat op het ticket staat. We krijgen als antwoord dat dit dus niet klopt. Punt. Nou ja, daar zullen we het maar mee doen.

We checken in en vragen stoelen in het midden en vanvoor in het vliegtuig. Niet aan het raam, dat deed zo claustrofobisch aan.

We moeten nog even de autostoel naar een andere band afgeven.

Het is nu etenstijd en we gaan voor de douane nog wat eten. Dat is een les vanuit Toronto, daar bleek na de douane niets fatsoenlijk te zitten en konden we maar met moeite terug naar voor.

Er is niet veel te kiezen en gaan in een restaurant van een of andere keten zitten. Maakt niets uit, het smaakt en daar gaat het om. We betalen met de rest van onze dollars en wat nog ontbreekt met de credit card. Zo alles is op. Na het eten door de douane en we vinden een rustig plekje een stuk van de gate verwijderd met een soort staand speelbord, Tessa kan haar eigen ook weer bezig houden. Wij kopen nog koffie bij de Starbucks, met credit card, en ploffen ook neer. Nu maar wachten tot we mogen boarden.

Bij het boarden zijn wij nu wel bij de eerste die het vliegtuig in gaan.

Calgary Airport, Calgary, Canada
Calgary, Canada, Calgary Airport

Route

Van: Calgary

Naar: Calgary

Aantal kilometers

Gereden kilometers:

Totaal aantal gereden kilometers tot nu toe:

Het weer

Lekker zonnig, geen sneeuw meer te zien.